Молодь сьогодні: результати опитування

 

Більше половини української молоді вважає, що країна рухається у правильному напрямку. Про це свідчать результати національного опитування молоді, проведене Центром аналізу та соціологічних досліджень (CISR) Міжнародного республіканського інституту (МРІ) у рамках програми “Мріємо та діємо”.

Опитування охоплює участь молоді у громадському та політичному житті, міграційні настрої молоді, сприйняття соціальних груп і меншин, особистісний розвиток та користування медіа.

Громадсько-політична участь

52% молоді віком 13-15 років і 32% молоді віком 16-35 років вважають себе активними членами своїх громад. Найчастіше це проявляється шляхом участі молоді у розвитку публічних просторів, відвідування культурних та спортивних заходів. Також 35% молоді підтримували електронні петиції, 25% – стежили за діяльністю посадовців, а 17% – займались волонтерською діяльністю для соціальної та політичної справи. Про залученість до молодіжних рад зазначили  28% молоді 13-15 років і 25% молоді 16-35 років.

Щодо політичної участі, 83% молоді віком 10-15 років планують голосувати на виборах, коли отримають таку можливість. А серед тих, хто міг голосувати у 2019-2020 роках, 74% голосували на президентських виборах, 53% – на парламентських, а 52% – на місцевих виборах.

Особистісний розвиток

Найбільший вплив на формування думки молоді мають батьки, друзі та партнери.  А от вплив лідерів суспільної думки та політиків дуже незначний.

Щодо вибору професії, то для молоді у першу чергу важлива реалізація своїх інтересів та здібностей, а вже потім заробітна плата. Головною перешкодою на шляху до працевлаштування молодь назвала корупцію та кумівство.

Сприйняття соціальних груп і меншин

Загалом серед молоді віком 16-35 років спостерігається високий рівень сприйняття різних соціальних груп та меншин: людей похилого віку (89%), людей з інвалідністю (86%), переселенців (78%), мовних меншин (82%). Порівняно нижчим є рівень сприйняття ЛГБТ-меншин – 42% , та ромів – 29%.

Міграційні настрої

Більше половини молоді віком 10-15 років розглядають можливість змінити місце проживання, а серед молоді віком 16-35 років цей показник становить 40%. При цьому постійно проживати за кордоном бажають 39% молоді віком 13-35 років.  Основними причинами бажання змінити місце проживання є відсутність дозвілля (для молоді віком 10-12 років), нестача освітніх можливостей (13-15 років) та економічних перспектив (16-35 років).

Користування медіа

Найпопулярнішою соціальною мережею для молоді є Instagram – 82% серед молоді віком 13-15 років, 64% – 16-35 років. Друге місце посідає Facebook – 61%, але тільки серед молоді віком 16-35 років. Популярними є також месенджери Viber та Telegram. А от платформа TikTok здобуває популярність – 32% – серед молоді віком 10-15 років.

Переглянути повне дослідження можна -  https://www.iri.org.ua/sites/default/files/editor-files/UNITY_Youth_Survey_UKR_Full_Deck_2.pdf

Методологія

Це опитування проводилося компанією InfoSapiens на замовлення Центру аналізу та соціологічних досліджень Міжнародного республіканського інституту у рамках програми “Мріємо та діємо”. В опитуванні взяло участь 2503 молодих українців та українок віком від 10 до 35 років. Опитування було проведене методом телефонного інтерв’ю (CATI) з 22 лютого по 28 березня 2021 року. Статистична похибка вибірки не перевищує 4,4% для молоді віком від 10-12 та 13-15 років, і 2.6% для молоді віком від 16 до 35 років.

Цей матеріал став можливим завдяки щирій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст цього матеріалу є відповідальністю IREX та IRI  і необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів.

Програма  “Мріємо та діємо” реалізується за  підтримки  Агентства  США  з  міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною некомерційною організацією IREX у партнерстві з Будуємо Україну разом (БУР), Центром «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (CSR Ukraine), Making Cents International (MCI), Міжнародним республіканським інститутом (IRI) та Zinc Network.

Відео

English version