День кар’єри ЄС» у Житомирі: українські компанії готують спеціалістів за європейськими стандартами

Українські роботодавці, які орієнтуються на євростандарти та ринок ЄС, почали самостійно готувати для себе висококласних спеціалістів. Про це йшлося під час «Дня кар’єри ЄС» в Житомирі в рамках онлайн-дискусії експертів та топ-менеджерів компаній (захід відбувся 15 травня, це четвертий «День кар’єри ЄС», який проводився в онлайн-форматі).

«Виші мають більше контактувати з компаніями і організовувати стажування студентів, надавати їм практичний досвід для побудови кар’єри, адже економічна євроінтеграція диктує необхідність набуття практичних знань про європейські технічні регламенти та стандарти», - переконаний генеральний директор компанії «Євроголдіндестріз» Михайло Шепетько. За його словами, зараз компанії, які орієнтуються на ЄС, потребують спеціалістів, обізнаних з європейськими вимогами до продукції, до того, як на практиці діють ті чи інші норми. Також важливо навчити молодь пропонувати та втілювати власні бізнес-ідеї, оскільки це є фундаментом міцної економіки, яка здатна успішно розвиватися.

Як зазначив провідний фахівець зі стандартизації, сертифікації та якості ТОВ «Органік стандарт» Василь Шуколович, у компанії створена навчальна платформа для вивчення процесів стандартизації та сертифікації за нормами ЄС. «Ми взяли на себе цю освітню функцію персоналу, бо на ринку фахівців відповідного рівня, на жаль, ще немає», - наголосив В.Шуколович. Спеціаліст підкреслив, що такі знання є конкурентною перевагою для працівників. На думку В.Шуколовича,  для побудови успішної кар’єри має велике значення і здатність працювати у команді, гнучкість, навички комунікації, високопрофесійні вміння, відповідність сучасним вимогам, вміння працювати з європейським законодавством, бажання вчитися та швидко засвоювати знання, які надає компанія. Окрім того у ТОВ «Органік стандарт» цінуються обізнаність працівників щодо митних процедур та загалом - вимог ЄС до ввезення органічної продукції на терени Спільноти.

У свою чергу, комерційний директор ПАТ «Житомирський маслозавод» (торгова марка «Рудь») Володимир Трокоз поділився особливостями роботи на цьому підприємстві, яке продукує морозиво і останнім часом все більше орієнтується на ринок ЄС. Він наголосив, що компанія виходить на глобальний ринок праці, оскільки постійно збільшує обсяги експорту і залучає працівників у різних країнах, і самі працівники цієї компанії теж конкурують на глобальному ринку. Отже, підвищуються вимоги до кандидатів. «Виш – це лише база, далі потрібно постійно удосконалюватись, я особисто кожен рік проходжу онлайн-навчання, нашу працівники регулярно беруть участь у міжнародних конференціях, тренінгах», - пояснив В.Трокоз. За його словами, надзвичайно важливо бажання працювати та розвиватися, вдосконалювати рівень англійської мови: компанія працює з англомовною документацією, нормативами, стандартами та сертифікатами, аудиторами також виступають іноземні компанії. Таким чином, англійська мова потрібна навіть водіям компанії. Важливими рисами є гнучкість та витривалість працівників – іноді їм доводиться протягом місяця змінювати по 7-8 часових поясів, перебуваючи у тривалих відрядженнях, розширюючи експортні можливості компанії.

Радниця з питань преси та інформації Представництва ЄС в Україні Вікторія Давидова підвела перші підсумки «Днів кар’єри ЄС», які відбулись в онлайн-форматі 11-15 травня. Це перший цикл днів кар’єри в онлайн-форматі, він дозволив отримати позитивний досвід; з’явилися нові можливості щодо участі у заходах і, безумовно, такі переваги будуть використовуватися у майбутньому. Радниця з питань преси та інформації Представництва ЄС акцентувала увагу на тому, що професійний розвиток і заходи, пов’язані з ним, цікавлять не лише студентів та молодь, яка шукає роботу, але й тих, хто вже має досвід та успішну кар’єру, і це дуже важливо. «Ми розрізняємо освіту, професійну освіту (в тому числі післядипломну) та професійний розвиток», - зазначила В.Давидова. За її словами, в ЄС існує багато програм, спрямованих на освіту, професійний розвиток, а також - можливості для підприємців, адже професійний розвиток триває усе життя, саме на цьому ґрунтується політика Євросоюзу у цій сфері. Йдеться про можливість отримати достатню кількість знань та навичок для покращення свого професійного шляху: це й участь у конференціях, обмінах, навчальних поїздках, використання освітніх онлайн-платформ, - всі ці інструменти створюють середовище для професіоналів. Програми «Еразмус+», Європейського центру розвитку професійного навчання, а також молодіжні програми – євроклуби, єврошколи, діяльність Послів європейської молоді та ін. – викликають інтерес серед молоді в Україні. В.Давидова висловила сподівання, що освітні програми ЄС, до яких залучена Україна, допоможуть процесу розвитку реформ професійної освіти в нашій країні.  Також, переконана радниця з питань преси та інформації Представництва ЄС, в Україні потрібно створювати платформи для професійного розвитку, які були би сприйняті і роботодавцями, і державою, і найманими працівниками, що має велике значення для розвитку економіки.

Переглянути панельну дискусію можна тут https://youtu.be/QxDDGi6QlvM

 

Відео

English version