Досліджуючи органи місцевого самоврядування РІвненщини

 

Тематика: Від Магдебурга до твого міста

Назва: Досліджуючи органи місцевого самоврядування РІвненщини

Автор: Куцан Іванна

Досліджуючи органи місцевого самоврядування та вивчаючи історію становлення інституту місцевого самоврядування, та порівнюючи  із сьогоденням, вони мають більш ширші повноваження ніж раніше: як власні так і делеговані.  Але щоб ситуація змінилася на краще, потрібно, на мою думку, дати їм більшу самостійність, звичайно і більше фінансування, але і не забувати про контроль за їх діяльністю. На даний час у Верховній раді України перебуває на розгляді новий закон про органи місцевого самоврядування, який певною мірою надає більше повноважень органам місцевого самоврядування, але чи буде він діяти?!

Якщо детально досліджувати інститут місцевого самоврядування, то виникає багато проблемних питань . На території Рівненщини, по районах, майже повністю закриті підприємства державної форми власності, які простоюють, або переходять до підприємців, що добросовісно користуються, а часом і не дуже. Так, наприклад у м. Рівне відбудували частину льонокомбінату. Власник підприємства Олег Червонюк викупив останню частину, що залишилася – виробничі приміщення, колишні цехи. Влітку цього року, планується відкрити швейну фабрику, що забезпечить роботою близько 600 людей. Але виникає проблема, не вистачає висококваліфікованих фахівців необхідного профілю підготовки. Потрібно розвивати легку промисловість, піднімати економіку нашої країни, а держава в свою чергу повинна заохочувати та сприяти такому виду діяльності.

Маючи такі багаті земельні надра, українці їх не використовують, сільське господарство занедбане. Більшість фермерських господарств закриті, приміщення руйнуються та розграбовуються, а у тих що залишилися фермерських господарствах не вистачає техніки для обробки землі, не має людей, які б працювали та отримували належну оплату за свою працю. Багато проблем існує щодо житлових спорів, продажу, оренди земельних ділянок. Наприклад, недавно мешканці рівненських  гуртожитків пікетували міську раду з вимогою прийняти гуртожитки на баланс міста. Міський голова  Володимир Хомко пояснив, що приймати гуртожитки в комунальну власність для міста не вигідно, це зайві проблеми та додаткові витрати для міського бюджету. У сільській місцевості ще гірша ситуація: не вистачає місць для дітей в дитячих садочках, або взагалі закриті та не працюють, а про розвиток культури та екологію взагалі не йде мова.

Відповідно до ст. 32 п.б  ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування повинні забезпечувати розвиток та вдосконалення освіти, доступності та безоплатності медичного обслуговування, забезпечення лікарськими засобами пільгові категорії населення, соціальний захист населення. Питанням охорони здоров’я, на мій погляд, приділяється дуже мало уваги, хоча вони повинні бути першочерговими.

Охорона довкілля та надання достовірної інформації регулюється ст. 33 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні». За цьогорічними даними понад 61 тонна  непридатних до використання та заборонених до застосування хімічних засобів захисту рослин залишилося на Рівненщині. За інформацією Держуправління охорони навколишнього середовища у Рівненській області, майже 11 тонн зберігається в 26 складських приміщеннях сільськогосподарських підприємств, понад 50 тонн – затарено у 68 бетонно-полімерних контейнерів.

Досить напруженою є ситуація із сміттєзвалищем на рівненському полігоні твердих побутових відходів між власниками та самовільними сортувальниками. Фірма «Грін-мастер» несе відповідальність, ризикує сплатити штрафи за порушення режиму роботи, правил безпеки праці та пожежної безпеки, перешкоджання роботі працівників полігона. Між цією фірмою та постійними сортувальниками існує певний конфлікт, який не припиняється, вони змушені вдаватися до послуг міліціонерів ВДСО.  Але якщо завод справді буде належно працювати, це принесе для міста велику користь. Керівництво компанії «Санком - Рівне» презентувало нову програму GPS–моніторингу роботи комунального транспорту. Усі бажаючі мають змогу в режимі он-лайн на сайті підприємства побачити, як часто працівники підприємства вивозять сміття і де розміщені найближчі сміттєзбиральні майданчики. Раніше з допомогою  GPS – пристроїв ми могли контролювати маршрут руху наших сміттєвозів, час їхньої роботи, кілометраж. Спільно з програмістами розробили якісно нову програму, аналогів якої в Україні ще не має. Тепер можна повністю контролювати весь процес збору та вивезення сміття. За допомогою цієї програми складаються маршрути руху сміттєвозів, контроль кількості використаного пального. Заробітна плата працівникам нараховується з допомогою цієї програми залежно від обсягу виконаних робіт. Програма значно спростить роботу підприємства і зменшить собівартість вивезення сміття. Рівненською розробкою зацікавились комунальні служби інших обласних центрів. Рівнянам ця розробка обійшлася у 10 тис. гривень, додатково – понад 1500 гривень витратили на встановлення GPS – пристроїв  для кожного сміттєвоза

200 тис. грн. витратила міська влада Рівного на створення притулку для  собак на вулиці Київській на землі, відведеній КАТП-1728 разом з громадською зоозахисною організацією «Під егідою». За ці кошти  виготовили проектно-кошторисну документацію, огорожу, засипано доріжки та збудовано клітки для 42 собак. Коли цей притулок почне працювати – не відомо, хоча кількість покусаних  собаками громадян у місті зросла. Спеціальна бригада КАТП-1728 займається відловом і цього року, найбільш агресивних і собак, які створюють небезпеку для мешканців будуть усипляти з погодження громадської зоозахисної організації «Під егідою».

Пріоритетним напрямком діяльності місцевих органів влади є всебічна підтримка розвитку малого підприємництва, створення та розвиток інфраструктури малого бізнесу.

Основними факторами, що негативно впливають на процес іноземного інвестування в регіоні є нестабільність законодавчої бази в державі, технічна і технологічна відсталість більшості підприємств, що виробляють неконкурентноспроможну продукцію, нерозвиненість регіонального фондового ринку, невідпрацьована система надання гарантій повернення коштів інвестору, відсутність дієвого механізму захисту інтересів іноземних інвесторів.

Вирішення на державному та законодавчому рівні питань щодо стимулювання розвитку ринку капіталу та активізації діяльності небанківських фінансових установ (пенсійних фондів, страхових та лізингових компаній), системи страхування інвестиційних ризиків, забезпечення дієвого захисту прав власності іноземних суб’єктів господарювання забезпечать поліпшення умов підприємницької діяльності та покращання інвестиційного клімату.

Як і в кожному регіоні так і на Рівненщині існує певна низка проблем які повинні вирішуватися спільно із територіальними громадами, громадськими організаціями, населенням безпосередньо і обов’язково враховувати думку народу.

Звичайно, вирішити усі проблеми не можливо, але потрібно до цього прагнути. На мою думку, щоб органи місцевого самоврядування належно функціонували потрібно дати їм, як уже зазначалось, певну незалежність, збільшити розмір щорічного бюджету, а також надання людям правової допомоги, тобто щоб у кожній не тільки міській, районній, а й у сільській раді працювали юристи, що надавали б кваліфіковану правову допомогу.

Читати інші роботи

 

Відео

English version